Onze werkwijze
Niemand zit te wachten op onvoorziene kosten, en daarom zijn we hier altijd open en eerlijk over, vóórdat we starten met een behandeling. Tijdens je eerste consult bekijkt de tandarts in overleg met jou welke behandeling(en) er nodig zijn, en je krijgt een begroting mee naar huis. Als je akkoord gaat met de kosten, kunnen we op korte termijn de behandeling inplannen.
Tarieven
De maximumtarieven voor tandheelkunde zijn vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Klik hier voor de tarievenlijst. Voor techniekwerk kunnen prijzen onderling wel enorm verschillen, het loont dus om te vergelijken.
Heb je vragen? Je kunt altijd even bellen naar 070-222 30 30/070-219 9669, mailen of binnenlopen; we helpen je graag verder.
Verzekeraars
Je kunt ervoor kiezen om een aanvullende tandartsverzekering te nemen. De kosten en dekking verschillen per verzekeraar, waardoor vergelijken loont. Bij het afsluiten van een zorgverzekering voor het nieuwe jaar adviseren we je om je behandelend tandarts te vragen naar de te verwachten behandelingen zodat je je verzekering daarop kunt aanpassen. We verwijzen je graag naar een onafhankelijke vergelijker zoals Independer.
Eigen bijdrage
Let ook goed op de dekking van je verzekering. Veel verzekeraars vergoeden bijvoorbeeld maar 75% tot een bepaald bedrag. Dit betekent dat je de overige 25% zelf dient te betalen: dit wordt ook je eigen bijdrage genoemd.
De rekening uitgelegd
De rekening bestaat uit verschillende verrichtingen die aangegeven worden met een bepaalde code. Aan elke code is een door de NZa vastgesteld tarief gekoppeld. Bekijk hier een voorbeeld van een toegelichte rekening.
Vragen over je rekening – Infomedics
Je ontvangt je rekening van Infomedics.
In onze praktijk geven we je graag alle aandacht en goede zorg. Daarom werken we samen met Infomedics voor het versturen en innen van onze rekeningen. Dit betekent dat je een rekening voor de zorg krijgt van Infomedics.
Vergoeding van je zorgverzekeraar
Als je zorgverzekeraar een gedeelte van je rekening vergoedt, staat dit duidelijk op de rekening. Wat overblijft, betaal je aan Infomedics. Heb je een vraag over de hoogte van de vergoeding op je rekening? Neem dan contact op met je zorgverzekeraar. Staat er geen vergoeding op de rekening? Betaal dan alles aan Infomedics en controleer daarna of je de rekening nog kunt indienen bij je zorgverzekeraar.
Je krijgt je rekening voortaan digitaal
Je ontvangt van Infomedics een e-mail op het e-mailadres dat bij ons bekend is. Belangrijk dus om je actuele e-mailadres aan ons door te geven. Daarnaast hebben we je mobiele nummer nodig. Je ontvangt van Infomedics een sms-code om je rekening te kunnen openen. Zo zorgt Infomedics ervoor dat je gegevens goed beschermd blijven.
Wil je je rekening liever per post blijven ontvangen? Geef dit dan aan ons door tijdens je volgende bezoek.
Regel het online!
Op de website van Infomedics kun je veel zaken rondom de betaling van je rekening snel en eenvoudig regelen. Denk bijvoorbeeld aan:
Status van je betaling controleren
Ga naar infomedics.nl. Je treft de rekeningchecker direct bovenaan de webpagina aan. Vul de omschrijving (cijferreeks) in die op de rekening staat en controleer of je rekening is betaald. Als dit niet het geval is, kun je direct betalen via iDEAL.
Hulp bij betaling van je rekening
Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, dan kun je kosteloos uitstel van betaling aanvragen of een betalingsregeling treffen. Verder vind je online meer informatie over het Infomedics Betaalplan.
Veelgestelde vragen bekijken
Als je een vraag hebt, kun je het antwoord daarop meestal vinden onder veelgestelde vragen. Anders kun je altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics.
Heb je toch nog een vraag? Bel dan met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).
Wat gebeurt er met je gegevens?
Om rekeningen snel en correct te kunnen verwerken, delen we je gegevens met Infomedics. Infomedics doet er alles aan om je gegevens maximaal te beveiligen, en voldoet uiteraard aan alle geldende wetten en regels rondom privacybescherming. Informatie over hoe Infomedics omgaat met de bescherming van privacygevoelige informatie vind je op www.infomedics.nl.
Betalingsvoorwaarden Infomedics
In opdracht van ons verstuurt en incasseert Infomedics rekeningen voor de zorg die je hebt gehad. Infomedics voldoet hierbij uiteraard aan alle (privacy) wet- en regelgeving, zowel de regels die van toepassing zijn op ons als zorgaanbieder, als de regels die vanuit de wet gelden voor Infomedics.
Wat zijn de belangrijkste betalingsvoorwaarden van je rekening van Infomedics?
Infomedics mag, als dit mogelijk is, je rekening declareren bij je zorgverzekeraar. Je ziet een eventuele vergoeding altijd terug op de rekening.
Infomedics verwacht dat je de rekening betaalt vóór de vervaldatum zoals vermeld op de rekening.
Als je de rekening niet voor de vervaldatum hebt betaald, dan ben je in verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist. Omdat je het uiteraard vergeten kunt zijn, krijg je een herinnering waarbij je wordt gevraagd de rekening alsnog te voldoen, binnen 15 dagen nadat je deze hebt ontvangen. Mocht de betaling binnen deze gestelde datum uitblijven, dan brengt Infomedics rente en incassokosten in rekening.
Infomedics mag je betaling eerst in mindering brengen op de incassokosten, vervolgens op de in rekening gebrachte rente en tenslotte op het oorspronkelijke bedrag van je rekening.
Houd er rekening mee dat, wanneer je een klacht indient of je inschrijft bij een andere zorgaanbieder, je rekening uiteindelijk nog steeds betaald moet worden. Je betalingsverplichting kan hierdoor niet worden opgeschort.